معرفی 5 مورد از تجهیزات و اکسسوری های گیمینگ

در تاریخ : 26 شهریور 1400
معرفی 5 مورد از تجهیزات و اکسسوری های گیمینگ

 

قطعات سخت افزاری یک سیستم کامپیوتری اهمیت بسیاری دارد به ویژه اگر یک گیمر باشید. جدا از سیستم مناسب برای بازی، تجهیزات جانبی نیز نقش حیاتی برای گیمرها ایفا می کند. اکسسوری های گیمینگ می تواند در راحتی و لذت، سطح کیفی بازی و حتی در برد و باخت تاثیرگذار باشد. اگرچه تعداد این تجهیزات کم نیست و برخی از آن ها کاملاً غیر ضروری و اختیاری است که از جمله آن می توان به مجسمه و عروسک ها، ماگ، کاستوم و... اشاره نمود، اما برخی دیگر بسیار مهم هستند و هر گیمری از آن ها استفاده می کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 مورد از تجهیزات و اکسسوری های مهم گیمینگ بپردازیم.

 

 

  1. مانیتور گیمینگ : یکی از اساسی ترین و مهم ترین لوازم گیمینگ، مانیتور است . اگر به عنوان یک گیمیر، نرخ به روز رسانی تصویر اهمیت زیادی دارد و کارت گرافیک شما کیفیت 4k  ارائه می دهد، بدون شک باید به فکر یک مانیتور به روز و خوب باشید تا لذت واقعی یک بازی با کیفیت را تجربه کنید.  البته در کنار کیفیت تصویر، سرعت به روز رسانی تصویر نیز اهمیت زیادی دارد. تعداد دفعاتی است که مانیتور در هر ثانیه تصویر را به روز رسانی می کند. هرچه نرخ به روز رسانی بیشتر باشد، حرکت و جابه جایی تصاویر بهتر و طبیعی تر خواهد بود. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص مانیتورهای گیمینگ می توانید به مطلب 5 مانیتور برتر گیمینگ و بازی  مراجعه فرمایید. مانیتورهای گیمینگ زیاد با قابلیت های متفاوتی در بازار موجود است. اما اگر به دنبال بهترین ها هستید و می توانید در حد قابل قبولی هزینه کنید، محصول زیر را در گزینه های خود قرار دهید.

مانیتور سامسونگ مدل LC27G75TQ یا همان سری معروف Odyssey : این مانیتور مدرن و به روز محصولی ویژه برای گیمرها و کاربران حرفه ای است. صفحه نمایش آن از نوع پنل VA به صورت خمیده یا Curve که تا زاویه 178 درجه قابلیت دید تصویر دارد و به صورت Full HD با کیفیت تصویر بی نظیر 1440 × 2560 پیکسل می باشد. بهره مندی از نرخ بروزرسانی تصویر 240 هرتز در کنار دیگر ویژگی ها کیفیت تصویر بسیار زیادی را به نمایش می گذارد. این محصول دارای HDMI، USB ، Display Port و خروجی هدفون نیز می باشد. از دیگر ویژگی های این مانیتور گیمینگ می توان به Super Arena Gaming UX، FreeSync Premium Pro، USB Super Charging، Quantum Dot Colour همچنین تکنولوژی Flicker Free، Eye Saver Mode و حالت های رنگ تصویر High-Brightness/Custom/FPS/RTS/RPG/sRGB/AOS/Cinema/Dynamic Contrast اشاره نمود. برای خرید این محصول و بررسی مشخصات بیشتر آن به این لینک از فروشگاه سایت دیبا آی تی مراجعه فرمایید. در ضمن می توانید با مراجعه به بخش مانیتورهای فروشگاه از سایر محصولات مرتبط بازدید فرماید.

 

 

  1. کیبورد مکانیکی گیمینگ : وقتی صحبت از کیبوردهای گیمینگ می شود باید به حساسیت ضربه کلیدها، راحتی و زیبایی آن توجه داشت. البته جدا از بی سیم یا با سیم بودن کیبوردها که سلیقه ای است، تمامی کیبوردهای گیمینگ حرفه ای از ساختار مکانیکی بهره مند هستند تا حساسیت و کارایی بیشتری برای بازی داشته باشند. جهت اطلاع بیشتر در مورد کیبوردهای مکانیکی می توانید به مطلب کیبورد های مکانیکی و رنگ بندی سویئیچ ها مراجعه فرمایید. یکی از برندهای مطرح در ماوس و کیبورد، لاجیتک (Logitech) است که محصولات با کیفیت و حرفه ای دارد. پیشنهاد ما به شما برای یک کیبورد گیمینگ حرفه ای مصول زیر می باشد.

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک مدل G۹۱۰ : این محصول دارای کلیدهای مالتی مدیا و کلیدهای میانبر است که تمامی کلیدها ضمن مجهز بودن به نور پس‌زمینه امکان شخصی سازی آن بین ۱۶.۸ میلیون رنگ نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی های این کیبورد می توان قابلیت اتصال به دستگاه هایی با سیستم عامل های Windows۷ ، Mac OSX ۱۰.۱۰ ، Chrome OS و Android۳.۲ به بالا از طریق WIRELESS یا BLUETOOTH اشاره کرد. برای خرید این محصول و بررسی مشخصات بیشتر آن به این لینک از فروشگاه سایت دیبا آی تی مراجعه فرمایید. در ضمن با مراجعه به بخش کیبوردهای فروشگاه می توانید سایر محصولات را بازدید و بررسی نمایید.

 

 

  1. ماوس گیمینگ : ماوس نقش مهمی در بازی ها به ویژه سبک اکشن و شوتینگ ایفا می کند و ضمن اینکه باید خوش دست و راحت باشد، حرکت، دقت و زمان پاسخگویی آن نیز بسیار اهمیت دارد. از دیگر ویژگی های یک موس گیمینگ، داشتن طراحی ارگونومیک، قابلیت برنامه ریزی و وزن آن است. همانند کیبورد، ماوس نیز در دو نوع با سیم و بی سیم در اختیار کاربران قرار دارد. از آنجا که کیبورد نیاز به حرکت زیاد ندارد، از نوع بی سیم آن توصیه می شود ولی برای ماوس به دلیل حرکت زیاد و قدرت مانور مورد نیاز آن، نوع بی سیم آن توصیه می شود. ماوس های لاجیتک یکی از مطرح ترین ماوس های گیمینگ هستند و پیشنهاد ما به شما محصول زیر است.

ماوس بی سیم مخصوص بازی لاجیتک مدل G۹۰۳ HERO : موس وایرلس گیمینگ مدل G۹۰۳ HERO محصولی خاص و زیبا از شرکت لاجیتک (Logitech) می باشد. نرم افزار  G HUB gaming software امکان نورپردازی RGB بیش از ۱۶ میلیون رنگ را برای این محصول فراهم می کند که جلوه چشمگیری به آن می بخشد. از لحاظ فنی نیز دارای ۱۱ کلید و دقت تا ۲۵,۶۰۰ DPI دارد. قابل ذکر است کلیدها قابل‌برنامه‌ریزی هستند و به کمک آن‌ها می‌توان کارهای خاصی را درون محیط سیستم‌عامل یا بازی‌های کامپیوتری انجام داد. قابل‌برنامه‌ریزی‌بودن کلیدها به این معناست که می‌توان از طریق برنامه‌ی اختصاصی لاجیتک تعیین کرد که هر کلید چه کاری باید انجام دهد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به طراحی آن اشاره کرد که مناسب استفاده بلند مدت می باشد. برای خرید این محصول و بررسی مشخصات بیشتر آن به این لینک از فروشگاه سایت دیبا آی تی مراجعه فرمایید. در ضمن با مراجعه به بخش ماوس های فروشگاه می توانید سایر محصولات را بازدید و بررسی نمایید.

 

 

  1. هدست گیمینگ : صدای با کیفیت می تواند گیمر را در بازی فرو ببرد و لذت از بازی تنها در آرامش و بدون مزاحمت حاصل می شود. تجربه شنیدن صدای با کیفیت، جدا از لذت حتی می تواند در واکنش سریعتر به گیمر کمک کند ودر بازی عاملی تعیین کننده باشد. به کمک صدای با کیفیت می توان ریزترین صداها مانند صدای پا در بازی های اکشن که حساسیت زیادی دارد، به راحتی شنید. از این جهت مدتی است که تکنولوژی صدای فراگیر یا Surround Sound به کمک گیمرها آمده و در هدست های پیشرفته گیمینگ از آن استفاده شده است. با استفاده از این تکنولوژی می توانید صداها را در زوایای مختلف شنیده و بتوانید واکنشی مناسب در سریعترین زمان داشته باشید. جهت آشنایی بیشتر با خصوصیات یک هدست گیمینگ می توانید مطلب هدست مناسب گیمینگ را مطالعه فرمایید. با توجه به اینکه گیمرهای حرفه ای قدرت مانور زیاد لازم دارند و حرکت آن ها ممکن است زیاد باشد و با چندین کنسول بازی کنند، هدست های وایرلس توصیه می شود تا محدودیت سیم و فاصله از دستگاه را نداشته باشند. برند لاجیتک در بسیاری از لوازم و تجهیزات گیمینگ پیشتاز است و پیشنهاد ما به شما برای این بخش نیز یکی از تولیدات این شرکت می باشد.

هدست بی سیم گیمینگ لاجیتک مدل G۷۳۳ : هدست بی سیم مدل G۷۳۳ محصولی از سری هدفون های گیمینگ لاجیتک (Logitech) برای استفاده حرفه ای و بازی است. با استفاده از دانگل وایرلس و اتصال آن به دستگاه می توانید تا شعاع ۲۰متر به صورت بی سیم و با خیالی آسوده از این هدست استفاده کنید، چراکه اگر نورپردازی آن را خاموش کنید، تا ۲۹ ساعت باتری آن شما را همراهی خواهد کرد. میکروفون ۶ میلی متری  با حساسیت بالا، درایورهای با کیفیت  ۴۰ میلی‌متری، امپدانس ۳۹ اهمی در کنار قدرت ۸۷.۵ دسی‌بلی از دیگر ویژگی های فنی این هدست است. از لحاظ ظاهری نیز دارای طراحی زیبا با قابلیت نورپردازی RGB با ۱۶.۸ میلیون طیف رنگی می باشد. برای خرید این محصول و بررسی مشخصات بیشتر آن به این لینک از فروشگاه سایت دیبا آی تی مراجعه فرمایید. در ضمن با مراجعه به بخش هدست های فروشگاه می توانید سایر محصولات را بازدید و بررسی نمایید.

 

 

  1. پد ماوس گیمینگ : اگر از ماوس با کیفیتی استفاده می کنید و انتظار بهترین عملکرد آن را دارید، حتماً باید پد ماوس خوبی برای آن داشته باشید. یک ماوس حرفه ای، بدون پد مناسب کارایی ندارد و باید به این مورد توجه نمود. پدهای موس با توجه به نوع جنس آن به گونه ای طراحی شده اند تا با تماس مناسب ماوس بر روی آن حساسیت خوبی داشته باشند. برای ماوس های بی سیم پیشرفته، پدهای مخصوص شارژ کننده وجود دارد که ما در پایان به معرفی یکی از آن ها می پردازیم.
    • ماوس پد گیمینگ لاجیتک مدل PowerPlay : اگر از بهترین ماوس های لاجیتک استفاده می کنید، در خرید این پد اصلاً شک نکنید. این محصول با استفاده از تکنولوژی های بکارگرفته شده، قدرت و دقت ماس های لاجیتک را به نمایش می گذارد. پد موس PowerPlay دارای قابلیت Lightsync و تنظیم رنگ نور پردازی است. همچنین می‌توان  ۳ ماوس لاجیتک G۹۰۳/ G۷۰۳/ G۵۰۲ را با آن شارژ نمود. برای خرید این محصول و بررسی مشخصات بیشتر آن به این لینک از فروشگاه سایت دیبا آی تی مراجعه فرمایید. در ضمن با مراجعه به بخش پدهای گیمینگ فروشگاه می توانید سایر محصولات را بازدید و بررسی نمایید.

 

برای آشنایی بیشتر در خصوص محصولات گیمینگ و ویژگی های آن ها، از فروشگاه دیبا آتی بخش تجهیزات گیمینگ بازدید فرمایید.

 

 

پستهای مرتبط
نظر دهید